|
|
Mając na względzie utrzymującą się sytuację epidemiczną w naszym kraju, ZUS umożliwił naszym klientom kontakt z ZUS bez konieczności wychodzenia z domu. Za pośrednictwem internetu klienci mogą zarezerwować e-wizytę i skontaktować się z pracownikiem ZUS przez wideokamerę.
lub pod numerem telefonu 18 449 84 75.
|  | |
| |
#StartUP Małopolska to program szkoleniowo-mentorski dla firm MŚP z Małopolski działających na rynku nie dłużej niż 3 lata. Jest on kierowany przede wszystkim do startupów wdrażających innowacyjne rozwiązania.
Program obejmuje m.in. indywidualne konsultacje z mentorami, specjalistyczne warsztaty w obszarach kluczowych dla rozwoju firmy (takich jak m.in. marketing, sprzedaż, prezentacja oferty), udział firm w wydarzeniach branżowych i startupowych. Dodatkowo przez cały okres udziału w programie firmy objęte są opieką managera akceleracji, który określa indywidualne ścieżki akceleracji dla każdej firmy (w tym szczegółowy plan pracy z ekspertami i mentorami, adekwatny do potrzeb konkretnej firmy), a na zakończenie udziału w programie plan i kierunki dalszego rozwoju firmy. W ramach każdej edycji programu wsparcie uzyskuje ok. 8 firm. Jest ono ukierunkowane na indywidualne podejście do każdej firmy, aby zapewnić jak najwyższą efektywność. Udział w programie jest bezpłatny dla firm.
W efekcie udziału w programie firmy zdobywają wiedzę istotną przy rozwijaniu swoich produktów, skalowaniu biznesu, wchodzeniu na nowe rynki i pozyskiwaniu inwestorów. Mają też możliwość nawiązania kontaktów, m.in. z inwestorami czy potencjalnymi odbiorcami technologii, a także skorzystania ze wsparcia doświadczonych mentorów. Jest to możliwe dzięki organizacjom wspierającym merytorycznie program, którzy reprezentują fundusze inwestycyjne, duży biznes, w tym lokalne firmy i międzynarodowe korporacje. Wśród tych instytucji są m.in. Grupa Azoty, Bank Pekao S.A., Hub:raum, MedVenture, Dell, Krakowski Park Technologiczny, La French Tech Cracovie.
Dotychczas zorganizowano 6 edycji programu, w których udział wzięły 43 firmy z Małopolski.
Szczegółowe informacje dostępne są na stronie www.startup.malopolska.pl. Na stronie znajduje się również elektroniczny formularz rekrutacyjny, poprzez który można zgłosić się do programu. Rekrutacja do 7. edycji #StartUP Małopolska trwa do 7 lutego.
Informacje o trwającym naborze do programu znajdują się na stronie Województwa https://www.malopolska.pl/aktualnosci/biznes-i-gospodarka/startup-malopolska-dla-innowacyjnych-firm-1, na Facebooku Innowacyjnej Małopolski, materiały ukazały się też na stronie Polskiego Funduszu Rozwoju https://startup.pfr.pl/pl/aktualnosci/startup-malopolska/.
|  | |
| |
Punkty Obsługi Przedsiębiorcy:
NOWY SĄCZ
Nowosądecki Inkubator Przedsiębiorczości
ul. Wyspiańskiego 13
tel. 578 120 129
sadeckiebony@inkubator.nowysacz.pl
Sądecka Izba Gospodarcza
ul. Zielona 27
tel. 784 436 038
sbs@sig.org.pl
Centrum Zespołów Analityczno Strategicznych Sp. z o.o.
ul. Myśliwska 4c/8
tel. 515 336 973
czas@mojszeftoja.pl
LIMANOWA
Fundacja Rozwoju Regionu Rabka
ul. J. Marka 9A, III p. (budynek ,,MARKOWE CENTRUM’’)
tel. 605 233 578
frrr@mojszeftoja.pl
GORLICE
Nowosądecki Inkubator Przedsiębiorczości
ul. Wróblewskiego 3/10, 38-300 GORLICE
kom. 605 233 175
sadeckiebony@inkubator.nowysacz.pl
|  | |
| |
Pracodawco podaj właściwy PESEL lub NIP pracownika!!!
- Jako płatnik (pracodawca) masz obowiązek podać w formularzu podatkowym poprawny PESEL lub NIP podatnika (pracownika).
- Pozwoli to na szybką identyfikację podatnika przez urząd skarbowy i umożliwi mu wywiązanie się z obowiązków podatkowych.
- Dzięki temu Twój pracownik będzie mógł między innymi skorzystać z usługi Twój e-PIT i rozliczyć podatek dochodowy łatwo bez wychodzenia z domu.
Wypełniasz PIT dla pracownika - wpisz poprawny PESEL lub NIP
Płatnik (pracodawca) ma obowiązek wpisać w formularzu prawidłowy NIP lub PESEL podatnika (swojego pracownika). Błędem jest np. wpisywanie ciągu tych samych cyfr (jak 1111111111 czy 9999999999). Brak właściwych danych w formularzu przekazanym do urzędu skarbowego uniemożliwi bądź utrudni podatnikowi (pracownikowi) wywiązanie się z obowiązków w PIT.
Prawidłowo wpisany NIP lub PESEL pozwoli na jednoznaczną identyfikację podatnika (pracownika). Dzięki temu jego zeznanie podatkowe zostanie wygenerowane i udostępnienie w usłudze Twój e-PIT na podatki.gov.pl. Ponadto podatnik (pracownik) zaloguje się do usługi Twój e-PIT z wykorzystaniem danych autoryzujących, na które składają się m.in. PESEL lub NIP, złoży zeznanie podatkowe przy użyciu np. bezpłatnej aplikacji e-Deklaracje dostępnej na podatki.gov.pl, skorzysta z ulg i odliczeń, co może spowodować zwrot nadpłaty podatku.
Jeśli pracownik jest obcokrajowcem, wskaż mu jak uzyska PESEL lub NIP.
Jeżeli pracownik jest cudzoziemcem i mieszka w Polsce, powinien posiadać identyfikator podatkowy PESEL. Może złożyć wniosek o jego nadanie do organu właściwego (urząd gminy, urząd dzielnicy) wraz z dokumentami, które potwierdzają dane wskazane we wniosku.
Organem właściwym do przyjęcia wniosku o nadanie numeru PESEL (dla cudzoziemca) jest:
- organ gminy, właściwy dla miejsca zameldowania podatnika (pracownika),
- organ gminy właściwy dla siedziby pracodawcy, jeśli podatnik (pracownik) nie może się zameldować,
- Urząd Dzielnicy Warszawa - Śródmieście (ul. Nowogrodzka 43) – w przypadku gdy podatnik (pracownik) jeszcze nie pracuje lub pracodawca ma siedzibę za granicą Polski.
Niezbędne informacje i wzór wniosku o nadanie PESEL są dostępne na portalu Gov.pl, również w języku angielskim i ukraińskim.
W przypadku odmowy podatnik (twój pracownik) może wystąpić o nadanie NIP. Wzór zgłoszenia identyfikacyjnego NIP-7 jest dostępny na podatki.gov.pl
Dodatkowe informacje na www.podatki.gov.pl/pit/dla-pracodawcy-platnika/
Źródło: Komunikat Ministerstwa Finansów - Krajowej Administracji Skarbowej |  | |
| |
Ministerstwo Rozwoju, Pracy i Technologii przygotowało publikację pt. Zasady współpracy z Wielką Brytanią od 1 stycznia 2021 r. Poradnik dla przedsiębiorcy.
Kompendium wiedzy powstało w związku ze zbliżającym się końcem okresu przejściowego w stosunkach UE z Wielką Brytanią.
31 grudnia 2020 r. upłynie okres przejściowy, w którym Wielka Brytania, pomimo formalnego wyjścia z UE 1 lutego 2020 r., nadal traktowana była jako państwo członkowskie z zachowaniem praw i obowiązków państwa członkowskiego. Oznacza to, że od 1 stycznia 2021 roku Wielka Brytania znajdzie się poza jednolitym rynkiem i unią celną UE bez względu na to czy obecne negocjacje dotyczące przyszłych relacji zakończą się sukcesem czy nie. Od tego też dnia Wielka Brytania przestanie być związana unijnym prawem. Zmieni to otoczenie prawne relacji biznesowych polskich firm z brytyjskich rynkiem.
Publikacja została skonstruowana w formule wariantowej – tam gdzie to możliwe, omawiane zagadnienia jak np. podatki, cła, usługi cyfrowe zostały opisane w alternatywnych scenariuszach: umowy, jej braku lub skutków niezależnych od umowy lub jej braku. Poradnik zawiera aktywne linki do stron, na których znaleźć można dalsze informacje, dlatego stanowi także mapę do poszukiwania bardziej szczegółowych i stale aktualizowanych informacji.
|  | |
|
|
|