Nowosądecki
Inkubator
Przedsiębiorczości
StartO nasLokalizacjaKontaktLinki
- A A A +
Nowosądecki Inkubator Przedsiębiorczości
Serwis biznesowy
Aktualności
Sądeckie Bony Szkoleniowe
Elektroniczna Skrzynka Podawcza
Nasza oferta
Nasze firmy
Kryteria naboru
Jak założyć firmę
Firmy wyinkubowane
Projekty NIP
Projekt Mój szef to ja!
Projekt Mój szef to ja II
Projekt w branży budowlanej do 2020
Projekt w branży turystyczno-gastronomicznej do 2020
Projekt w branży elektryczno-elektronicznej do 2020
Projekt w branży turystyczno-gastronomicznej od 2020
Projekt w branży elektryczno-elektronicznej od 2020
Projekt w branży administracyjno-usługowej od 2020
Projekt w branży mechaniczno-górniczo-hutniczej od 2020
Informacje dla MŚP
Pożyczki dla MŚP
Poręczenia dla MŚP
Pomoc publiczna
Podatki lokalne
Archiwum
Polityka prywatności
 
EUROPA - Portal Unii Europejskiej
 
Portal Funduszy Strukturalnych
 
Europejski Fundusz Społeczny
 
Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości
 
Portal Innowacji
 
Centrum Informacyjne Fundusze Europejskie w Małopolsce
 
Modernizacja Kształcenia Zawodowego w Małopolsce
 
Małopolska Agencja Rozwoju Regionalnego
 
Elektroniczna Skrzynka Podawcza
 

Nowy Płatnik - nie czekaj!

2019-01-23

Przedsiębiorco! Do Twojej dyspozycji udostępniliśmy już nową wersję programu Płatnik (wersja 10.02.002). Z tej wersji programu wszyscy użytkownicy powinni zacząć korzystać 26 stycznia 2019 r. Zachęcamy już teraz do zapoznania się ze zmianami w Płatniku i pobrania nowej wersji programu. Program Płatnik został uaktualniony w związku z projektem e-akta i małą działalnością gospodarczą (MDG).

Program Płatnik w wersji 10.02.02 umożliwia obsługę nowych i zmienionych formularzy ubezpieczeniowych takich jak: ZUS OSW, ZUS RIA, ZUS ZWUA, ZUS RPA czy ZUS DRA cz.II i ZUS RCA cz.II. Inną nowością w programie jest prezentacja w kartotece płatnika informacji o złożonym lub odwołanym ZUS OSW i złożonym ZUS RIA czy też informacji o najniższej podstawie wymiaru składek na ubezpieczenia emerytalne i rentowe oraz liczbę dni prowadzenia działalności gospodarczej.

Najważniejsze zmiany w programie związane są z projektem e-akta – elektronizacja akt pracowniczych. Najnowsza wersja programu jest do pobrania ze strony zus.pl.  

Zachęcamy także Państwa do zapoznania się z krótkimi filmikami instruktażowymi, w których krok po kroku pokazaliśmy m. in. jak wypełniać nowe dokumenty. Filmiki są dostępne na stronie zus.plkanale ZUS na YouTube.

 Zobacz więcej ... 

Światowy Tydzień Przedsiębiorczości 2018 w Nowosądeckim Inkubatorze Przedsiębiorczości

2018-10-12
Serdecznie zapraszamy Państwa do wzięcia udziału w Światowym Tygodniu Przedsiębiorczości. W tym roku Nowosądecki Inkubator Przedsiębiorczości przygotował w ramach ŚTP dwie propozycje:

Termin wydarzenia I:       

15.11.2018 r.              

Czas trwania:

od godz 9.00.do godz. 13.00

Tytuł wydarzenia:  

Panel dyskusyjny związany z wymianą doświadczeń dotyczących z prowadzenia działalności gospodarczej w pierwszych miesiącach po rejestracji firmy.  

Tematem spotkania będzie wymiana doświadczeń i sposoby radzenia sobie z bieżącymi problemami w funkcjonowaniu nowopowstałych firm na sądeckim  rynku funkcjonujących zarówno w obrębie Inkubatora jak i poza nim. 


Termin wydarzenia II:       

16.11.2018 r.              

Czas trwania:

od godz 9.00.do godz. 15.00

Tytuł wydarzenia:  

Szkolenie z zakresu podstaw zakładania własnej działalności gospodarczej .

Tematem szkolenia  będzie  omówienie podstaw zakładnia własnej działalności gospodarczej, zarówno praktycznych jak  teroretycznych aspektów. Omówione zostaną zasady rejestracji działalności, formy prowadzenia działalności gospodarczej, formy opodatkowania.

 


 Zobacz więcej ... 

Narodowe Centrum Badań i Rozwoju zaprasza na bezpłatne spotkanie dla przedsiębiorców, podczas którego dowiesz się jak uzyskać dotację na rozwój firmy!

2018-09-18

Szanowni Państwo,

Narodowe Centrum Badań i Rozwoju zaprasza na bezpłatne spotkanie dla przedsiębiorców, podczas którego dowiesz się jak uzyskać dotację na rozwój firmy!

KIEDY: 10 października

GDZIE: Nowosądecki Inkubator Przedsiębiorczości przy ul. Wyspiańskiego 13

GODZINY: 9:45 – 13:40

AGENDA: https://www.ncbrdlafirm.pl/spotkanie-w-nowym-saczu/

ZAPISY: wymagamy rejestracji poprzez formularz online - https://www.ncbrdlafirm.pl/spotkanie-w-nowym-saczu/

NCBR dla Firm to cykl spotkań organizowanych z myślą o potrzebach przedsiębiorców, na których będziecie mogli Państwo poznać ofertę  wsparcia Narodowego Centrum Badań i Rozwoju (NCBR) ze środków Funduszy Europejskich dla rozwoju Państwa biznesu. Nasi eksperci zaprezentują możliwości uzyskania dotacji na działania, które pozwolą Państwa firmie na wprowadzenie nowatorskich rozwiązań w prowadzonej działalności lub udoskonalenie już istniejących produktów lub usług.

Wychodząc naprzeciw Państwa potrzebom NCBR wprowadziło proste zasady ubiegania się o dofinansowanie w konkursach Programu Inteligentny Rozwój (POIR), m.in. znacząco ograniczając formalności skracając czas oceny wniosków. Podczas spotkań eksperci NCBR zaprezentują nie tylko ofertę dofinansowania i ogólne zasady udziału w konkursach POIR, ale przedstawią na konkretnych przykładach jak korzystać ze wsparcia NCBR i Funduszy Europejskich. Odpowiedzą także na wszelkie pytania z Państwa strony.

Zapraszamy na spotkanie! Do zobaczenia!

 Zobacz więcej ... 

Internetowy serwis informacyjny dla przedsiębiorców.

2016-10-12

Redagowany przez Wydział Przedsiębiorczości i Funduszy Zewnętrznych (http://www.nowysacz.pl/gospodarka).


W serwisie tym zamieszczane są bieżące informacje, komunikaty i ogłoszenia kierowane do przedsiębiorców, m.in. w zakresie instytucji otoczenia biznesu kierujących swoją ofertę do przedsiębiorców z Nowego Sącza, programów pomocowych realizowanych przez Miasto Nowy Sącz, obowiązujących podatków lokalnych, oferty inwestycyjnej, czy możliwości otrzymania wsparcia na rozpoczęcie i rozwój działalności gospodarczej.

Serwis zawiera także bazę wybranych publikacji i poradników   przydatnych przedsiębiorcom, a przygotowywanych nie tylko przez Wydział, ale również m.in. przez Ministerstwo Finansów, Zakład Ubezpieczeń Społecznych oraz Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości.

 Zobacz więcej ... 

Zwolnienia od podatku od nieruchomości dla przedsiębiorców planujących inwestycję w Nowym Sączu!

2016-10-12
Kto może skorzystać ze zwolnienia od podatku?
  • podmiot gospodarczy prowadzący działalność gospodarczą, który zrealizuje inwestycję początkową na terenie Nowego Sącza

Jaka może być forma i wartość wsparcia?
  • wsparcie ma formę zwolnienia od podatku od nieruchomości budynków i budowli (lub ich części) powstałych w ramach inwestycji początkowej
  • kwota zwolnienia podatkowego jest uzależniona od wielkości powierzchni nieruchomości i wartości budowli powstałych w ramach inwestycji początkowej (stawka podatku od nieruchomości dla budynków lub ich części związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej wynosi 19,61 zł/m2 powierzchni użytkowej, a dla budowli 2% jej wartości)
  • zwolnienie podatkowe przysługuje na okres od 3 do 5 lat, jednak nie dłużej niż do 31 grudnia 2026 roku
  • wsparcie nie może przekroczyć: 55% poniesionych kosztów kwalifikowalnych w przypadku małego przedsiębiorcy, 45% w przypadku średniego przedsiębiorcy, 35% w przypadku dużego przedsiębiorcy

Jakie trzeba spełnić warunki, aby uzyskać zwolnienie?
  • zgłosić przystąpienie do programu przed rozpoczęciem realizacji inwestycji, najpóźniej do 31 grudnia 2020 roku (przez rozpoczęcie realizacji inwestycji należy rozumieć podjęcie prac budowlanych lub pierwszego prawnie wiążącego zobowiązania do zamówienia ruchomych środków trwałych, za wyjątkiem kosztów związanych z przygotowaniem i opracowaniem dokumentacji projektowej)
  • ponieść określone nakłady inwestycyjne albo utworzyć miejsca pracy:



  • pokryć co najmniej 25% kosztów kwalifikowalnych ze środków własnych
  • utrzymać inwestycję początkową przez okres co najmniej 5 lat, a w przypadku małych i średnich przedsiębiorców co najmniej 3 lat, od dnia zakończenia jej realizacji
  • utrzymać dotychczasowy poziom zatrudnienia oraz utworzonych miejsc pracy na inwestycji początkowej przez okres co najmniej 5 lat, a w przypadku małych i średnich przedsiębiorców co najmniej 3 lat, od dnia ich utworzenia – dotyczy pomocy na utworzenie miejsc pracy
Dodatkowe informacje:
  • zwolnienie od podatku od nieruchomości stanowi regionalną pomoc inwestycyjną
  • warunkiem skorzystania z pomocy jest powstanie inwestycji początkowej
  • uzyskanie prawa do zwolnienia podatkowego uzależnione jest poniesieniem określonych nakładów inwestycyjnych albo utworzeniem określonej ilości miejsc pracy w następstwie inwestycji początkowej – w zgłoszeniu inwestor dokonuje wyboru przeznaczenia pomocy
  • uchwała nie przewiduje zwolnienia od podatku m.in. obiektów zajętych na prowadzenie stacji paliw, banków czy działalność handlową o powierzchni sprzedaży przekraczającej 400 m2
Gdzie szukać informacji?

Urząd Miasta Nowego Sącza
Wydział Przedsiębiorczości i Funduszy Zewnętrznych
Zespół ds. Pomocy Publicznej
ul. Narutowicza 6 (I piętro), 33-300 Nowy Sącz
tel. 18 443 43 54, 18 444 43 65, fax 18 414 50 91
e-mail: wpr@nowysacz.pl
godziny pracy: poniedziałek - piątek 7:30 - 15:30


www.nowysacz.pl/zwolnienia-podatkowe


 Zobacz więcej ... 
Odwiedziło nas
osób
copyright © www.chariot.pl
powered by ChariotCMS 3.3 Basic
[X]

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z polityk?prywatności. Korzystając ze strony wyrażasz zgod?na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies możesz określi?w Twojej przeglądarce.